Wszystkie nasze kłopoty podczas indywidualnych wyjazdów
Niezadowolony pasażer ma jednak skuteczne narzędzia obrony, także dzięki temu, że Polska jest członkiem Unii Europejskiej. Dotyczą one tak samo zwykłych przewoźników, jak i tanich linii (np. Wizz Air, Sky Europe, easyJet, Air Berlin, Centralwings, Norvegian Air, Directfly).
Gdy nasz samolot nie odleciał, opóźnienie przekracza kilka godzin, a przewoźnik nie zapewnił nam żadnej opieki, powinniśmy najpierw zwrócić się do przedstawiciela linii obsługujących dany lot, aby rozwiązał problem. Najlepiej jest złożyć pisemną reklamację, a przedstawiciel przewoźnika powinien potwierdzić nam jej odbiór.
Czego można się domagać? Przepisy w miarę precyzyjnie określają uprawnienia pasażera. Przykładowo, w razie opóźnienia lotu o cały dzień, ma on prawo do pobytu w hotelu na koszt przewoźnika oraz pokrycia kosztów przejazdu z lotniska do hotelu i w drugą stronę. Jeżeli pasażer pokrył te koszty z własnej kieszeni, to może domagać się ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta