Najlepiej dużo transakcji z wieloma kontrahentami
Firmy faktoringowe podpisują umowy nie z każdym klientem, który się do nich zgłosi. Biorą pod uwagę m.in. sektor, w jakim działa przedsiębiorstwo, jego wielkość, solidność i wiarygodność odbiorców. Niektóre firmy faktoringowe, na przykład 4 Faktor, zaczynają specjalizować się w obsłudze małych podmiotów.
Arvato Services Polska i GMAC Commercial Finance - skupiają się nadal na średnich i dużych przedsiębiorstwach. Dlatego wymagają, by roczne obroty klienta wynosiły co najmniej kilka milionów złotych (odpowiednio 5 i 10 mln zł). Większość faktorów przyjmuje jednak 0,5 mln zł jako wartość graniczną.
- Jeśli klient ma niższy obrót, prawdopodobnie nie opłaca się mu korzystać z faktoringu ze względu na koszty prowizji - twierdzi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny z Bibby Factors Polska.
Nie bez znaczenia jest także liczba odbiorców klienta, choć część faktorów deklaruje, że jest im to obojętne.- Staramy się unikać transakcji, w których jest tylko jeden kontrahent, ale nie jest to regułą. Wiadomo, że im większa liczba kontrahentów, tym cena usługi jest niższa - mówi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta