Żołądkowa gorzka na eksport
Polmos Lublin, producent żołądkowej gorzkiej, przygotowuje się do podboju rynków zagranicznych. Najbardziej zależy mu na rynku USA, gdzie popyt na wódkę jest dziś największy na świecie. - Na razie eksport stanowi 2 proc. naszych przychodów, ale planujemy systematyczny wzrost sprzedaży poza Polską - powiedział dziennikarzom Waldemar Wasiluk, członek zarządu Polmosu Lublin. Firma opracowuje już nowe opakowania alkoholi, które mają pomóc w eksporcie. Lubelska wytwórnia wódek chce także rozwijać sprzedaż w kraju. Zarząd prognozuje, że na koniec tego roku przychody spółki wyniosą 424 mln zł i będą o ok. jednej piątej wyższe niż w 2005 r. Zysk netto Polmosu Lublin powinien się zwiększyć z ok. 2,8 mln zł w 2005 r. do 17,9 mln zł.
b.d.