Nie udzielaj przez telefon informacji o pracowniku
- Jeśli bank pisemnie zwróci się do zakładu pracy o potwierdzenie zatrudnienia, dochodów i obciążeń pracownika, to czy pracodawca ma obowiązek udzielić takich informacji? - pyta czytelniczka DOBREJ FIRMY.
Zazwyczaj przedstawiciele banków zwracają się do pracodawców o potwierdzenie tych danych w dwóch formach - telefonicznej i pisemnej. Jak ma w takiej sytuacji zachować się pracodawca?
Gdy dzwonią z bankuDosyć często zdarza się, że pracownicy banków lub innych instytucji finansowych telefonują do pracodawcy, aby zweryfikować dane potencjalnego kredytobiorcy.
PRZYKŁADPrzedstawiciel banku dzwoni do firmy, przedstawia się i prosi o potwierdzenie, czy pracuje w niej Jan Kowalski, na jakim stanowisku jest zatrudniony i ile zarabia. Ponadto informuje, że pracownik ten ubiega się o kredyt. Zapewnia, że dzwoni po to, aby upewnić się, czy dane przedstawione przez tego kredytobiorcę są prawdziwe i wiarygodne. Co w takiej sytuacji powinien zrobić właściciel firmy - administrator danych lub pracodawca? Odpowiedź jest prosta: należy jak najszybciej rozłączyć się, nie udzielać żadnych informacji i poprosić, aby bank zwrócił się z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta