Malowanie kubków nie wychodzi z mody
Rynek ceramiki stołowej zdominowany jest przez wielkich producentów. Ale oprócz przeznaczonych do sklepów, zdobionych już w wytwórniach serwisów, kubków i filiżanek fabryki ceramiczne wytwarzają też i sprzedają pewną ilość białej porcelany i niedekorowanego porcelitu. Odbiorcami są firmy wyspecjalizowane w malowaniu ceramiki, które w odróżnieniu od wielkich zakładów są w stanie lepiej dostosować się do indywidualnych gustów klientów. A ma to w tej branży ogromne znaczenie.
Niewiele jest przedmiotów codziennego użytku, do których jesteśmy w stanie przywiązać się równie mocno jak do własnych kubków i talerzyków lub rodzinnych serwisów. Silnie grają też snobizmy i przyzwyczajenia estetyczne. Osób, które mogą cieszyć się odziedziczonymi lub nabytymi za grube pieniądze filiżankami z Sevres czy Miśni, jest oczywiście niewiele. Staramy się jednak na ogół, by nasza zastawa stołowa była nie tylko modna, ale i możliwie oryginalna. Oczekiwania te wypełniają właśnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta