Kolej może być nowocześniejsza
Polska staje przed szansą modernizacji infrastruktury kolejowej. Zwiększenie szybkości i komfortu jazdy odczują setki tysięcy osób, bo modernizacja obejmie trasy tak ważne, jak z Warszawy do Gdańska i do Łodzi. Wyzwaniem są ograniczone możliwości wykonawcze i projektowe, a także wydolność zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe ( PLK).
W ostatnich latach upadło wiele firm budownictwa kolejowego, inne ograniczyły swój potencjał. Odbudowanie go wymaga czasu, bo wykonawcy i projektanci muszą mieć referencje, atestowane materiały, urządzenia i sprzęt, a także pracowników z uprawnieniami. To sprawia, że nowe firmy mają kłopoty z wejściem na nasz rynek. A kiedy już wchodzą, opierają się na ograniczonym krajowym potencjale wykonawczym, zlecając roboty lokalnym przedsiębiorstwom.
Zanim uda się zwiększyć istniejące możliwości, trzeba się starać lepiej je wykorzystać, przyspieszyć roboty i obniżyć ich koszt.
Co jest najważniejszeJakie problemy należy w tym celu szybko rozwiązać?
Po pierwsze - potrzebne są pieniądze na urealnienie budżetów przygotowanych projektów. Ogłaszane dziś przetargi przygotowano 2 - 3 lata...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta