Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Metan kosztuje o dwie trzecie mniej niż benzyna

09 lutego 2007 | Dobra firma | a.mac

NIE ZAWSZE INSTALACJA GAZOWA W SAMOCHODZIE BĘDZIE NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM Metan kosztuje o dwie trzecie mniej niż benzyna Warszawska korporacja taksówkowa Wawa Taxi wyrzuciła ze swoich seatów instalacje do zasilania gazem płynnym. W zamian wstawiła wysokociśnieniowe zbiorniki umożliwiające tankowanie gazu ziemnego. Wszystko po to, aby obniżyć koszt paliwa, choć cena metra gazu ziemnego jest tylko o 10 groszy niższa od litra autogazu, a zużycie jest mniej więcej takie samo

Jeśli samochód firmowy ma pokonywać co miesiąc kilka tysięcy kilometrów, warto dokładnie policzyć, jak bardzo opłacalne będzie przerobienie systemu zasilania. Najtańszym paliwem jest gaz ziemny, następnym w kolejności gaz LPG zwany autogazem, na trzecim miejscu jest olej napędowy.

Wśród fabrycznie nowych aut bez dodatkowych instalacji najtańszym w eksploatacji samochodem będzie Fiat Panda z silnikiem Diesla (najtańszy na rynku). W połowie 2006 roku Auto Klub Dziennikarzy Polskich ocenił, że koszt przejechania tym autem jednego kilometra wynosi 46 groszy. Wyliczenia zrobiono przy założeniu, że kupiony za 35 tys. zł pojazd przejedzie 100 tys. km, zużywając średnio 3,05 litra oleju napędowego w cenie 3,89 zł za litr.

Niska cena to nie wszystko

Najtańszym w Polsce paliwem jest metan. Kosztuje o 2/3 mniej niż benzyna. Jednak jego szersze stosowanie ogranicza skromna sieć stacji tankowania....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4063

Spis treści

Ekonomia

BT: zarabiał szybki Internet
British Airways: druga walizka płatna
Bruksela chroni e-handel
Brytyjczycy polubili imigrantów
Cersanit zastąpi Kęty w WIG20
Chrysler dołącza do przegranych
Cytat dnia
Danone: kara za kartel piwny
Delta Air Lines: plan zatwierdzony
Duda może przejąć Stół Polski
Dwie spółki w jednej
Dywidendy w tym roku nie będzie
ES-System na giełdę
Europa chce zdobyć ropę naftową z Azji
Europa nie sfinasuje bałtyckiego gazociągu
ExxonMobil w Libii
Faworyt załogi wraca do gry
Firmy prywatne bardziej czułe na sygnały płynące z rynku
GM: najlepszy styczeń w Europie
Gaz do aut przestaje straszyć koncerny
Giełda i złoty w dół
Giełdy
Górnicy czekają na rozmowy
Hansapank piątym partnerem GPW
Hossa dzięki meczom Bundesligi
ICI będzie kupować w Polsce
Jubiler z pasiastym krzemieniem
Kilka sugestii o usprawnieniu polskiej polityki pieniężnej
Klienci zainwestowali w fundusze 3,8 mld zł
Koniec subwencji do węgla
Kłopoty Vattenfall
Małopolska: turyści wydali 4,2 miliarda
Miedź tanieje z powodu dużych zapasów
Muhamad Noor od negocjacji WTO
Najwięksi truciciele trafią do więzienia
Nie przeproszę, bo nie złamałem prawa
Niższy VAT na mieszkania i domy do końca roku
Nowe normy spalania w USA
Nowe prawo bankowe
Operatorzy łączą sieci
Orco na parkiet w Warszawie i Budapeszcie
PHF: rada zadecyduje o losach prezesa
PZU: bez dywidendy i audytora
Polsat nowym właścicielem TV Biznes
Polska nie musi zwracać pieniędzy Brukseli
Ponad 43 mld zł w akcjach
Poszło mocno w dół
Pragmatyk czy marzyciel niezdolny do kompromisów
Przecena akcji mogła osłabić złotego
Przerwana prywatyzacja cukrowni może nas kosztować 200 mln euro
Pytanie za dwieście bilionów dolarów
Rekordowa suma za przejęcie w private equity
Renault: maleje sprzedaż i zysk
Rolls-Royce: trzy razy lepiej
Rolnicy wyszli na drogę
Ropa dla Grupy Lotos
Ruszyły nowe programy firmowych obligacji
SAS drastycznie oszczędzał
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sesja pełna emocji
Silesia planuje dokończyć budowę
Spadek notowań po splicie
Sprzedaż nowych aut w górę
Szpitale nie tylko dla młodych, zdrowych i bogatych
Telekomunikacja Polska boi się konkurentów
Unikają podatków
Unilever: gorzej od oczekiwań
W Europie stopy w miejscu
Walka o krajowe loty
Zamów abonament