Metan kosztuje o dwie trzecie mniej niż benzyna
Jeśli samochód firmowy ma pokonywać co miesiąc kilka tysięcy kilometrów, warto dokładnie policzyć, jak bardzo opłacalne będzie przerobienie systemu zasilania. Najtańszym paliwem jest gaz ziemny, następnym w kolejności gaz LPG zwany autogazem, na trzecim miejscu jest olej napędowy.
Wśród fabrycznie nowych aut bez dodatkowych instalacji najtańszym w eksploatacji samochodem będzie Fiat Panda z silnikiem Diesla (najtańszy na rynku). W połowie 2006 roku Auto Klub Dziennikarzy Polskich ocenił, że koszt przejechania tym autem jednego kilometra wynosi 46 groszy. Wyliczenia zrobiono przy założeniu, że kupiony za 35 tys. zł pojazd przejedzie 100 tys. km, zużywając średnio 3,05 litra oleju napędowego w cenie 3,89 zł za litr.
Niska cena to nie wszystkoNajtańszym w Polsce paliwem jest metan. Kosztuje o 2/3 mniej niż benzyna. Jednak jego szersze stosowanie ogranicza skromna sieć stacji tankowania....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta