Klienci szturmują składy budowlane w całej Polsce
- Do 2004 r. nasza branża miała kłopoty z wypracowaniem zysku. Teraz zapotrzebowanie jest tak duże, że nie nadążamy z produkcją i odsyłamy klientów z kwitkiem, choć chcą nam płacić wyższe ceny, byle dostać towar - opisuje sytuację na rynku kruszyw Marek Krajewski, kierownik ds. marketingu jednej z największych firm w polskiej branży Lafarge Kruszywa. Firma sprzedaje rocznie 8,5 mln ton kruszyw (cały polski rynek to 130 - 150 mln ton). Ma 25 zakładów, w tym 15 kopalń. Od ubiegłego roku podwoiła produkcję, kupiła trzy nowe zakłady. W 2007 r. przybyły dwa kolejne, ostatni w Gryżycach koło Zielonej Góry. Zatrudnienie wzrosło z 350 osób w 2006 r. do 730 w 2007 r.
Produkcja w górę- To już jest szaleństwo. Zakładaliśmy, że w 2006 r. branża wyprodukuje 11,5 mln ton cementu, a wyszło 14,5 mln t. Szacujemy, że w tym roku będzie to 17 mln t - mówi Sylwia Leśniewska, szefowa działu komunikacji w Lafarge...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta