Szanghajski salon czystych aut
Na otwartym w miniony weekend Salonie Motoryzacyjnym w Szanghaju praktycznie nie ma producenta, który nie chciałby się pochwalić, że dba o środowisko naturalne. Robią to zresztą we własnym interesie, bo przy tak wielkim rynku nie jest możliwe zaspokojenie popytu na paliwa.
Prawo jazdy dla bogatychChiny są drugim co do wielkości, po USA, rynkiem samochodowym na świecie i trzecim po USA i Niemcach producentem w tej branży. Tylko w Pekinie dziennie jest rejestrowanych 2 tys. nowych aut. Jeśli motoryzacja w tym kraju będzie rozwijała się w takim tempie, w 2020 r. to Chiny, a nie USA, staną się największym rynkiem samochodowym. Pod warunkiem jednak, że władze będą inwestowały w infrastrukturę transportową w takim samym tempie, jak koncerny motoryzacyjne w rozwój. W ubiegłym roku w tym kraju wyprodukowano 7,28 mln aut, a producenci zanotowali prawie 30-proc. przyrost zysków (do 10,5 mld dol.). Na razie jednak tylko jeden Chińczyk na 100 ma auto, średnia światowa - to 12 na 100. Jedną z barier jest cena prawa jazdy. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta