Kineskopy powoli odchodzą do lamusa
Polacy zarabiają i wydają coraz więcej. Widać to wyraźnie również po zakupach sprzętu RTV. Częściej zamiast tradycyjnych odbiorników z kineskopami wybieramy płaskie ekrany. Według badającej rynek firmy HGM w 2006 roku sprzedano w Polsce ok. 1 mln tradycyjnych telewizorów, co oznacza spadek o ok. jedną piątą w porównaniu z rokiem 2005. Ich miejsce zajmują płaskie ekrany LCD i plazmowe, których sprzedaż skoczyła do 400 tys. szt. (rok wcześniej było to niespełna 130 tys.).
W tym roku po raz pierwszy kupimy więcej nowoczesnych niż tradycyjnych telewizorów. - Szacujemy, że tegoroczna sprzedaż wyniesie ok. 900 tys. sztuk - mówi Beata Jedynak, rzecznik Philips Polska. Według szacunków niektórych producentów może to być nawet 1 mln sztuk. Trochę ostrożniejsi są eksperci. - Polacy kupią w tym roku 700 - 800 tys. płaskich telewizorów - prognozuje właściciel HGM Grzegorz Chechłacz. Według niego w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat ich sprzedaż osiągnie pułap ok. 1,4 mln szt. rocznie.
Kto...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta