Reklama z politykiem tylko za jego zgodą
Reklama linii lotniczych Ryanair, wykorzystująca wizerunki premiera i posłanki Szczypińskiej, wywołała publiczną dyskusję, na jakich zasadach można wykorzystywać wizerunki osób publicznych i czy te same zasady dotyczą polityków, którzy są przecież bardziej niż inni na świeczniku.
Informacja - tak, reklama - nieW świetle prawa autorskiego zasadą jest możliwość rozpowszechniania wizerunku danej osoby, pod warunkiem że wyrazi ona na to zgodę (art. 81). Takie zezwolenie nie jest wymagane, jeśli ma być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta