Myśl projektanta i serce klienta
Myśl projektanta i serce klienta
Kiedy firma organizuje konkurs dla klientów‚ w którym warunkiem uczestnictwa jest nabycie jej produktu – wiadomo, o co chodzi. O to‚ byśmy zwabieni obietnicą nagrody nie kupili wyrobu konkurencji, tylko właśnie ten reklamowany jako najlepszy.
Altruizm plus marketing
Kiedy firma Miele ogłasza konkurs dla architektów na projekt kuchni – domyślamy się‚ że chodzi o promocję architektury wnętrz i dobrych projektantów. Tylko zainteresowani dowiedzą się‚ że jednym z warunków dopuszczenia projektu do konkursu jest wykorzystanie w realizacji minimum czterech urządzeń produkcji Miele. Można zrozumieć – po co mieliby wspierać konkurencję.
Do altruistycznej promocji sztuki projektowania musimy więc jednak dodać chęć zwiększenia sprzedaży własnych produktów. Tu akwizytorem‚ zwykle skutecznym‚ jest architekt wnętrz. Nikt nie oceni, ilu z architektów proponuje klientom produkty Miele z przekonania o ich wartości‚ a ilu z chęci zaistnienia w konkursie. Zadanie to tym trudniejsze‚ że mamy do czynienia z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta