Między sprzedawcą a klientem
Zachowanie polskich handlowców wobec klientów często pozostawia wiele do życzenia. Niektóre praktyki, w Europie uznane za niedozwolone, w naszym kraju są normą. Dobrze więc, że pojawiło się wreszcie opracowanie prezentujące unijną dyrektywę o nieuczciwych praktykach handlowych. Tym lepiej, że w najbliższym czasie zostanie ona wdrożona także do polskiego prawa. Autor interesująco przedstawia rolę regulacji mającej olbrzymie znaczenie dla relacji klient - konsument. Wykorzystuje przy tym orzecznictwo sądowe - zwłaszcza wyroki Trybunału Konstytucyjnego i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwościw Strasburgu, a także krajową i zagraniczną doktrynę. Z publikacją powinni się zapoznać nie tylko prawnicy i przedsiębiorcy, ale także klienci, którzy ponieśli straty związane ze stosowaniem nieuczciwych praktyk i zamierzają walczyć o swoje prawa.
z.j.