Polskie buty w natarciu
Polskie buty w natarciu
Dane statystyczne dla polskiej branży obuwniczej są nadzwyczaj dobre i – co ważne – optymistyczne.
Według najnowszych informacji GUS wartość sprzedaży m.in. obuwia wzrosła w lipcu, licząc rok do roku, o 34,5 proc. W ubiegłym roku fabryki opuściło o 40 proc. więcej butów niż w 2005 r. Ten rok ma być jeszcze lepszy.
– Większość firm do maksimum wykorzystuje swoje moce – mówi Krystyna Bednarek z Polskiej Izby Przemysłu Skórzanego. – Ważne jest to, że lepsze wyniki branża obuwnicza uzyskała przy mniejszym (ok. 7 proc.) zatrudnieniu. To efekt restrukturyzacji firm i zastosowania nowych technologii oraz nowoczesnego parku maszynowego.
Droższe skórzane
Dobry czas dla branży to zasługa nie tylko gospodarczej koniunktury. Nasze firmy zmieniły strategię rynkową, bo zrozumiały, że nie są w stanie konkurować cenowo z chińskimi szmaciakami. Zaczęły więc produkować buty wyższej jakości, skórzane. Ich oferta jest sporo droższa, jednak sprzedaż rośnie. Ten sam patent niedawno pozwolił hiszpańskim i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta