AwtoWAZ: skutki konkurencji
20 sierpnia 2007 | Ekonomia | Piotr Rudzki REUTERS
KRÓTKO MOTORYZACJA AwtoWAZ: skutki konkurencji
Największa w Rosji grupa samochodowa AwtoWAZ sprzedała w I półroczu 285 tys. aut marki Łada (325 tys. rok temu). Sprzedaż pojazdów wszystkich marek grupy była o 10,3 proc. niższa niż przed rokiem i wyniosła 333,9 tys. Obroty zmalały więc o 5,2 proc., do 67,5 mld rubli (2,6 mld dolarów). W tym samym czasie sprzedaż aut zagranicznych w Rosji skoczyła o 70 proc., do ponad 720 tys. W liczbie tej znajdują się auta wyprodukowane przez spółkę j.v. AwtoWAZ-GM. Produkcja AwtoWAZ też zmalała o 3,6 proc., do 349,5 tys. aut.
reuters, p.r.