Rynek informacji gospodarczej
Business-to-business
Rynek informacji gospodarczej
Firmy zmieniają adresy, numery telefonów, nazwy. Ich pracownicy awansują, ale też przechodzą do innych firm. Ruch jest tak duży, że książki teleadresowe, a nawet indywidualne wizytowniki szybko tracą swoją aktualność. Jednocześnie pojawia się problem -- jak znależć nowy adres firmy, odszukać dyrektora, który rozstał się z dotychczasowym pracodawcą, ustalić aktualny numer telefonu? Nie ma rady. Trzeba skorzystać z bazy danych.
Żółte strony
Nowe książki teleadresowe, bez względu na to czy opracowywała je firma US West, czy Polskie Książki Telefoniczne, powstają według tych samych standardów typowych dla popularnych wszędzie na świecie tzw. yellow pages.
Podstawowe informacje o firmach (nazwa, adres, numer telefonu) zamieszczane są bezpłatnie. Wydawca pobiera opłaty tylko za reklamy lub wybór bardziej atrakcyjnej formy graficznej. Tegoroczny, łączny nakład 26 książek teleadresowych "Panorama firm" wydawanych przez US West wyniósł 2439 tys. egzemplarzy. Są rozprowadzane bezpłatnie.
W książce zawierającej tzw. yellow pages (żółte strony) można odszukać firmę X, ale tylko wówczas, kiedy jesteśmy pewni, w jakim działa ona województwie czy mieście. Firma Xpo prostu z Polski jest w tym układzie nie do odnalezienia.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta