Port dopasowany
Morski Port Handlowy Gdynia SA
Port dopasowany
Od ponad roku Morski Port Handlowy Gdynia SA przechodzi gruntowną reorganizację, która ma z niego uczynić firmę konkurencyjną i odpowiadającą przemianom w gospodarce rynkowej. Chodzi m. in. o rozdzielenie zarządzania infrastrukturą portową od sfery eksploatacyjnej, nastawionej na zyski. Wielozakładowe przedsiębiorstwo zostało przekształcone w holding.
W ciągu półtora roku port gruntownie przebudował swoją organizację. Od 1 lipca 1994 r. działa spółka Terminal Zbożowy, a od 1 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy. Potem powstawały kolejne spółki ze 100-proc. kapitałem macierzystego portu. Proces zmian zostanie zakończony wiosną tego roku, gdy ostatni zakład portu -- Wydział Usług Żeglugowych -- zostanie przekształcony w samodzielny podmiot gospodarczy.
-- Chcemy stworzyć organizację konkurencyjną nie tylko na rynku usług portowych, lecz także na szeroko pojmowanym rynku usług transportowych -- stwierdza Jerzy Czartowski, prezes zarządu MPH Gdynia.
O tym, że przyjęte rozwiązanie było trafne i dostosowane do zmian na rynku przewozów drogą morską, świadczą tegoroczne wyniki ekonomiczne lepsze niż w roku ubiegłym, mimo poważnego spadku przeładunków masowych, głównie węgla. Szacuje się, że w 1995 r. grupa spółek tworzących MPH Gdynia osiągnie przychód ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta