Duże też piękne
Odchudzać firmę czy nie
Duże też piękne
Po latach namawiania przedsiębiorstw, aby ograniczały swoje rozmiary, teoretycy zarządzania zaczynają mówić o pożytkach wynikających z powiększania się firm. Rezultatem wcześniejszych nawoływań była utrata pracy przez tysiące ludzi i "odchudzenie" wielu przedsiębiorstw. Ale czy stały się one dzięki temu zdrowsze? Okazuje się, że niekoniecznie.
Najnowsza moda w zarządzaniu to dążenie do coraz większego rozwoju firmy. Duże stało się także piękne.
Ostatnie wydanie "Strategii i biznesu", najnowszego magazynu sponsorowanego przez firmę konsultingową Booz Allen & Hamilton, zawiera dwa artykuły na ten temat. Jeden z nich to wyniki badań Charlesa Luciera i Amy Asin, przeprowadzonych w 1828 przedsiębiorstwach znajdujących się na giełdach. Wydawnictwo Mercer Management wydało właśnie książkę pt. "Rosnąć, aby być wielkim". Autorzy Dwight Gertz i Joao Baptista zapytali 180 amerykańskich szefów o ich priorytety. 94 proc. odpowiedziało, że jest to wzrost. Na drugim miejscu, z 36 proc. odpowiedzi, znalazła się globalizacja działalności firmy.
Jednym z powodów nowej mody są wątpliwości wobec rezultatów zmniejszania się przedsiębiorstw. Firmy redukowały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta