Rola menedżera w procesie zarządzania
Komunikowanie w biznesie
Rola menedżera w procesie zarządzania
Poprawa wyników przedsiębiorstwa, wzrost sprzedaży, zysku, zakończone sukcesem wejście na rynek nowego produktu czy zaistnienie firmy na nowym, niedostępnym wcześniej rynku -- to tylko najbardziej widoczne zadania, jakie stawiają sobie menedżerowie. Żeby osiągnąć wymienione cele, dyrektor musi nie tylko współpracować, ale przede wszystkim komunikować się z załogą i otoczeniem biznesu, np. lokalnym establishmentem, tak aby znaleźć zrozumienie dla swoich pomysłów. Podczas nawiązywania komunikacji menedżer musi wiedzieć, jaką w tym właśnie momencie odgrywa rolę, aby lepiej zaadresować swój komunikat.
Opisał to, m. in. , Courtland Bovee, amerykański profesor komunikowania w biznesie. Wymienia on 10 zasadniczych ról menedżera nowoczesnego przedsiębiorstwa.
Reprezentant
Podczas odgrywania tej roli, menedżer ma tylko reprezentować swoją firmę podczas różnego typu uroczystości, w których uczestniczy jako przedstawiciel firmy. Dyrektor generalny, który bierze udział w oficjalnych wydarzeniach, jubileuszach, balach charytatywnych, przyjęciach w ambasadach itp. , w tym momencie jest tylko reprezentantem swojego przedsiębiorstwa. Podobnie kierownik działu kadr, który przychodzi na ślub któregoś z pracowników, czy też dyrektor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta