Niełatwy wjazd na infostradę
50 eksperymentów "wideo na żądanie" w świecie
Niełatwy wjazd na infostradę
Ponad 50 prób serwisu "wideo na żądanie", który ma być na szeroką skalę oferowany w przyszłości za pośrednictwem infostrad -- prowadzonych jest obecnie w różnych krajach świata. Ale jak się okazuje, wypożyczalnie kaset wideo i sklepy je oferujące nie muszą się jeszcze martwić, że wkrótce stracą klientelę. Mimo zaangażowania niemałych pieniędzy i środków technicznych dotychczasowe testy nie wskazują, aby takie usługi -- zamawianie dowolnych filmów, w dowolnym czasie "z sieci" były wprowadzone np. w Europie przed końcem obecnego wieku. Potencjalni operatorzy analizują przede wszystkim, czy ten serwis przyniesie im, w miarę szybko, spodziewane zyski.
Pierwsze eksperymentalne sieci usług interakcyjnej telewizji wskazywały, że rzecz jest "warta grzechu". Wyniki próbnej eksploatacji były dość obiecujące.
Skłonność do płacenia
Oto bowiem okazało się, w trakcie testów zorganizowanych wspólnie przez firmy telekomunikacyjne AT&T, US West oraz firmę kablowej tv, Tele Communications w Littleton, w pobliżu Denver, że Amerykanie są skłonni płacić za takie usługi i wolą sięgać po programy i filmy z biblioteki dostępnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta