Zmiana twarzy
Sony wkracza na rynek komputerowy
Zmiana twarzy
Przez lata firma Sony konsekwentnie trzymała się swego ugruntowanego wizerunku: wiodącego producenta elektronicznego sprzętu powszechnego użytku. Gdy wraz ze wzrostem znaczenia rynku komputerowego, a w szczególności z rosnącą popularnością komputerów osobistych, niektórzy potentaci elektroniczni (jak choćby Siemens czy Philips) próbowali coraz intensywniej wykorzystać nowe możliwości działania, Sony zachowywała daleko idącą wstrzemięźliwość, choć nikt raczej nie miał wątpliwości, iż firma jest dostatecznie silna, by nawiązać równorzędną walkę również i na tym polu.
Podkreślanie odrębności przemysłu rozrywkowego i komputerowego (z wszystkimi tego konsekwencjami, jak promowanie "gier telewizyjnych", a nie np. "komputerowych przystawek do gry na TV") nie mogło jednak trwać wiecznie. Dziś Sony oświadcza, że przywiązuje dużą wagę do możliwie szybkiego zaoferowania produktów wykorzystujących najnowsze osiągnięcia teleinformatyki, a co więcej -- ma ambicję dokonania wyraźnych zmian na rynku PC.
Zaczęło się od złożonej jesienią ubiegłego roku zapowiedzi, że jeszcze w 1996 roku pojawią się na rynku pierwsze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta