Jak wybrać odpowiednie studia?
Powoli przemija moda na tak popularne jeszcze kilka lat temu kierunki, jak zarządzanie i marketing - podkreśla Paweł Bożyk
Prof. dr hab. Paweł Bożyk, rektor Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej, i Aleksandra Bęczkowska, specjalistka ds. rekrutacji w agencji doradztwa i pracy tymczasowej Work Express
Rz: Z roku na rok rośnie liczba osób z wyższym wykształceniem. Czy studia nadal dają przewagę na rynku pracy?
Prof. Paweł Bożyk: Polska weszła w okres, kiedy wyższe wykształcenie pozwala na skuteczną rywalizację na rynku pracy. Jest to pewnego rodzaju wymóg cywilizacyjny. Ukończenie szkoły średniej już nie wystarcza. Studia zapewniają przede wszystkim specjalizację zawodową i zwiększają konkurencyjność.
Które kierunki są teraz najpopularniejsze, a które cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem?
Prof. Paweł Bożyk: Powoli przemija moda na tak popularne jeszcze kilka lat temu kierunki, jak zarządzanie i marketing, handel zagraniczny i logistyka. W międzyczasie pojawiło się kilka nowych specjalizacji, takich np. jak bankowość, finanse międzynarodowe, integracja europejska, biznes międzynarodowy albo spółdzielczość, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród studentów i pracodawców. Trzeba pamiętać, że ich popularność ma charakter przejściowy. Oprócz ekonomii do bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta