Nowa dyrektywa ma poprawić pozycję konsumentów wobec sprzedawców
Będą dłuższe terminy na rezygnację z zakupów online. Klient odzyska też wpłacone kwoty w 30 dni
Tak wynika z projektu dyrektywy, nad którą kończą pracować w Brukseli. Po urzędniczych uzgodnieniach trafi do Parlamentu Europejskiego.
Gdy sprzedawca internetowy nie poinformuje klienta przed zakupem o dodatkowych kosztach, ten nie będzie musiał ich uiszczać. Towar będzie musiał trafić do klienta w ciągu 30 dni. Jeśli sprzedawca nie dotrzyma tego terminu, klient, gdy zechce, zrezygnuje z umowy, a na zwrot wpłaconych pieniędzy poczeka nie dłużej niż siedem dni.
Dyrektywa zakłada też ujednolicenie w całej Unii Europejskiej terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. online,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta