Makro Cash & Carry: 90 proc. artykułów z Polski
Makro Cash & Carry: 90 proc. artykułów z Polski
Makro działa dla określonej grupy nabywców. Klientem firmy może być każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą
W sieci hal Makro Cash & Carry (pełniących rolę hurtowni dla właścicieli małych sklepów i miejsca zaopatrzenia dla przedsiębiorców pracujących na własne ryzyko) znajduje się ok. 15 tys. artykułów (10 tys. przemysłowych i 5 tys. spożywczych) -- informuje Monika Różycka, dyrektor ds. promocji sprzedaży.
Na początku działalności MCC w Polsce w dziale spożywczym było ok. 80 proc. towarów z Polski, teraz znacznie ponad 90 proc. , bo wielu dostawców rozpoczęło produkcję w Polsce. Inaczej jest w dziale przemysłowym. Klient przychodzi do MCC nie po telewizor 21-calowy, ale po wyrób marki Sony, Thompson. MCC stara się więc sprowadzać wyroby znanych, najlepszych marek, często droższych oraz produkty wchodzące na rynek lub takie, których produkcja rusza w kraju.
MCC szuka i dostawców, ale wielu z nich zgłasza się samych. Firma jest już znanym dystrybutorem i praktycznie każdy producent wie, że przez Makro istnieje możliwość zorganizowania sprzedaży jego wyrobów. MCC kupuje towar bezpośrednio od producenta, bo taniej. Nie korzysta z pośredników hurtowych, raczej z usług importerów "Staramy się więc, żeby wino francuskie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta