Strategie liderów
Strategie liderów
Eurocash: maksymalny rozwój przy minimalnych kosztach
Eurocash, spółka założona rok temu przez koncerny handlowe z Portugalii i Wielkiej Brytanii, wybrała odmienną strategię rozwoju na polskim rynku od większości firm zachodnich. Rozszerza sieć swoich placówek nie tylko w dużych miastach, ale także w małych miejscowościach, minimalizuje środki niezbędne na nowe inwestycje, ogranicza asortyment towarów i stara się dopasować do potrzeb właścicieli niewielkich sklepów.
Strategia taka pozwoliła spółce na zdobycie w krótkim czasie wiodącej pozycji w hurcie produktów spożywczych i chemicznych.
Portugalsko-brytyjska spółka świadomie zdecydowała się na znaczne ograniczenie swojej działalności, tak pod względem ilości sprzedawanego asortymentu, jak i kategorii klientów.
Eurocash jest bowiem przeznaczony wyłącznie dla osób podejmujących działalność gospodarczą (wkrótce mają być wprowadzone specjalne karty klienta, na razie wystarczy numer NIP) i zasada ta jest ściśle przestrzegana. W praktyce ogromną większość kilkuset tysięcy klientów stanowią właściciele małych sklepów spożywczych, restauracji i barów. Eurocash ograniczył również zestaw towarów, którymi handluje, do 3 tys. pozycji. Można tu znaleźć wyłącznie produkty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta