Orientacje w zarządzaniu firmą
Sondaż menedżerski dla "Rzeczpospolitej"
Orientacje w zarządzaniu firmą
Ewa Karpowicz, Bogdan Wawrzyniak
Publikowane w kilku numerach "Rzeczypospolitej" wyniki sondażu przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie polskich menedżerów wykazały, że menedżer połowy lat 90. w naszym kraju wyraźnie różni się od dyrektora lub prezesa firmy poprzedniej dekady, nie mówiąc już o czasach wcześniejszych.
1)
Wyniki badań wskazują przede wszystkim, że kierujący firmą dziś czuje się znacznie bardziej "menedżerem", niż to bywało w czasach realnego socjalizmu. Współczesny dyrektor, prezes lub właściciel firmy deklarują wysoką odpowiedzialność za jej zarządzanie, odczuwa dużą potrzebę samodzielności w działaniu, rozumie, że musi być przedsiębiorczy i umieć rywalizować z innymi. Jest zaskakująco pewny siebie w ocenie własnych szans na konkurencyjnym rynku. Nie boi się konkurencji, choć często uznaje, że jest ona bezpardonowa, nie trzymająca się żadnych reguł.
Menedżer doby dzisiejszej jest też optymistą -- wierzy, że jego firma osiągnie sukces nie tylko na rynku krajowym, ale i za granicą. Nie odczuwa lęku przed przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, co po części wynika zapewne z tego, że bardzo mało wie o procesie integracji i jej skutkach. Oceniając perspektywy prowadzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta