Fiskus musi wiedzieć o likwidacji biznesu
Nieodzownym warunkiem zamknięcia działalności jest rozliczenie się z urzędem skarbowym. Jeśli przedsiębiorcy zostały towary, zapłaci daninę
Zacznijmy od podatku dochodowego. Z ustawy o PIT wynika, że właściciel firmy na zakończenie działalności powinien zrobić tzw. remanent likwidacyjny.
Trzeba wpisać w nim towary handlowe, materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, półwyroby, wyroby gotowe, braki i odpadki oraz rzeczowe składniki majątku związanego z wykonywaną działalnością (oprócz środków trwałych), jeżeli wydatki na ich nabycie zostały zaliczone wcześniej do kosztów.
Trzeba wyliczyć dochód
Składniki spisu są wyceniane według ceny zakupu. Gdy już znamy wartość remanentu, mnożymy ją przez wskaźnik procentowy wynikający z udziału dochodu w przychodach w okresie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta