Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak uprościć spory z przedsiębiorcą

22 marca 2013 | Prawo | Barbara Szymańska
źródło: Rzeczpospolita

Klienci rzadko korzystają z europejskiego postępowania 
w sprawie drobnych roszczeń

Komisja Europejska chce się dowiedzieć, jak poprawić dostęp konsumentów i małych przedsiębiorców do wymiaru sprawiedliwości w transgranicznych sporach dotyczących kwot poniżej 2 tys. euro. Niedrogim i prostym sposobem rozwiązywania takich sporów jest europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń. Pozwala ono konsumentom, którzy robią zakupy w innych krajach UE, dochodzić swoich praw przed sądem w państwie zamieszkania. Funkcjonuje ono od 2009 r., ale wciąż jest mało popularne. Zaledwie 2 proc. konsumentów decyduje się wnieść skargę w razie sporu z przedsiębiorcą.

W ramach rozpoczętych przez KE konsultacji społecznych można przesyłać uwagi dotyczące europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń i możliwości jego poprawy. Konsultacje potrwają do 10 czerwca. Do końca roku Komisja zamierza przedstawić sprawozdanie o pięciu latach funkcjonowania postępowania wraz z ewentualnym wnioskiem dotyczącym jego zmiany, uwzględniającym wyniki konsultacji.

Wydanie: 9493

Wydanie: 9493

Spis treści
Zamów abonament