Firefox kontra reklamy
Technologie | Producent najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce chce blokować pliki cookies.
Mozilla zapowiedziała, że w kolejnej, 22. wersji swojej przeglądarki internetowej Firefox zastosuje domyślne blokowanie „obcych" plików cookies (ciasteczek), czyli innych niż te, które pochodzą z witryny WWW przez nas odwiedzanej. Ciasteczka potrzebne są m.in. po to, by serwis mógł zidentyfikować swojego stałego użytkownika czy pomóc tworzyć statystyki dotyczące ruchu w sieci. Cookies potrzebne są też reklamodawcom, którzy na tej podstawie są w stanie precyzyjnie adresować swoje reklamy.
I właśnie w tych ostatnich wymierzony jest ruch Mozilli. W sieci zawrzało, a Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB nazwał ten zabieg nawet „atakiem nuklearnym na branżę reklamową".
Koniec śledzenia
– Taki ruch ze strony Mozilli ograniczy dostęp do wartościowych danych o użytkownikach, a to z kolei odbije się szerokim echem w branży reklamy internetowej – mówi Arkadiusz Cywiński, specjalista technologii RTB.
– Staramy się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta