Wpływy z reklamy kontekstowej rosną szybciej niż rynek
Z szacunków sieci Adkontekst wynika, że w ubiegłym roku rynek reklamy kontekstowej wzrósł o 29 proc. i sięgnął 207 mln zł.
Reklama kontekstowa przyniosła więc już 27 proc. wydatków na reklamę wykorzystującą w sieci mechanizmy wyszukiwarek (SEM) i niecałe 10 proc. (9,44 proc.) wszystkich wydatków na reklamę w sieci. IAB Polska oszacował, że w 2012 r. wyniosły one 2,2 mld zł (patrz: wykres).
– Badani pozytywnie oceniają efektywność reklamy w sieciach kontekstowych. W 2012 r. ROI (zwrot z inwestycji – red.) wzrósł średnio o 8,1 proc. To dobry znak dla sieci kontekstowych i wyraźny sygnał, że mediaplanerzy doceniają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta