Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowy wymiar zabawy

13 czerwca 2013 | Nauka | Piotr Kościelniak
Kontroler Omni prezentowany był z grami „Skyrim”, „Half-Life 2” i „Call of Duty: Black Ops 2”
źródło: materiały prasowe
Kontroler Omni prezentowany był z grami „Skyrim”, „Half-Life 2” i „Call of Duty: Black Ops 2”

Prototypowe urządzenie pozwala uczynić wirtualną rzeczywistość bardziej realistyczną.

Dzięki kontrolerowi Omni można biegać, kucać, podskakiwać, składać się do strzału – wszystkie te gesty powtórzy po nas postać, którą sterujemy na ekranie. Nie potrzeba do tego dżojstika, klawiatury, czy pada – tradycyjnych gadżetów podłączanych do komputera czy konsoli gier. Dzieło amerykańskiej firmy Virtuix, pokazywane właśnie na targach E3 w Los Angeles, ma szansę zrewolucjonizować elektroniczną rozrywkę.

Ale nie tylko – ze specjalnego podestu, po którym można się poruszać, mogą korzystać również np. architekci spacerujący i oglądający własny projekt w wirtualnej rzeczywistości. Albo uczestnicy szkoleń czy odwiedzający wirtualne muzea.

Pomysł chwycił

– Omni przenosi wirtualną rzeczywistość na nowy poziom, pozwala się naturalnie poruszać w grach – zapewnia sieć BBC Jan Goetgeluk, szef Virtuixa. – Wrażenie zanurzenia się w tej rzeczywistości,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9560

Wydanie: 9560

Spis treści
Zamów abonament