Kto za kim goni
MOTORYZACJA
Producenci samochodów inwestują w nowe technologie i puszczają oko do ekologów
Kto za kim goni
KRYSTYNA FOROWICZ
z Kolonii
Ford, Toyota, Peugeot, czy Renault współpracują z firmami przetwarzającymi surowce wtórne w celu odzyskania wartościowych części ze starych czy uszkodzonych aut. Pozwala to zarówno zmniejszyć koszty produkcji, jak i odciążyć środowisko od gromadzenia odpadów.
Lider "ekologicznych samochodów", których części po złomowaniu ulegają recyklingowi, których produkcja stara się w najmniejszym stopniu naruszać środowisko -- koncern Fiata -- ściga się z "zielonym" liderem -- Grupą PSA Peugeot Citroen, która uznała recykling -- powtórne wykorzystanie zużytych części -- za najważniejszy element projektowania samochodów nowej generacji.
Konstruktorzy prezentując nowy model auta podają, że 80--85 proc. jego masy nadaje się po zużyciu do ponownego wykorzystania. Stanowi to początek wdrażania nowych technologii, których celem jest 100-proc. wykorzystanie zużytych pojazdów. Ekologia staje się motorem wszelkich działań w motoryzacji. Volkswagen zapowiedział, że będzie produkował samochody zużywające 3 litry paliwa na 100 km, a nawet znacznie mniej. Po piętach depczą mu Toyota, Ford i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta