Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto za kim goni

15 grudnia 1998 | Nauka i Technika | KF

MOTORYZACJA

Producenci samochodów inwestują w nowe technologie i puszczają oko do ekologów

Kto za kim goni

KRYSTYNA FOROWICZ

z Kolonii

Ford, Toyota, Peugeot, czy Renault współpracują z firmami przetwarzającymi surowce wtórne w celu odzyskania wartościowych części ze starych czy uszkodzonych aut. Pozwala to zarówno zmniejszyć koszty produkcji, jak i odciążyć środowisko od gromadzenia odpadów.

Lider "ekologicznych samochodów", których części po złomowaniu ulegają recyklingowi, których produkcja stara się w najmniejszym stopniu naruszać środowisko -- koncern Fiata -- ściga się z "zielonym" liderem -- Grupą PSA Peugeot Citroen, która uznała recykling -- powtórne wykorzystanie zużytych części -- za najważniejszy element projektowania samochodów nowej generacji.

Konstruktorzy prezentując nowy model auta podają, że 80--85 proc. jego masy nadaje się po zużyciu do ponownego wykorzystania. Stanowi to początek wdrażania nowych technologii, których celem jest 100-proc. wykorzystanie zużytych pojazdów. Ekologia staje się motorem wszelkich działań w motoryzacji. Volkswagen zapowiedział, że będzie produkował samochody zużywające 3 litry paliwa na 100 km, a nawet znacznie mniej. Po piętach depczą mu Toyota, Ford i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1571

Spis treści
Zamów abonament