Gwiazdkowe żniwa
Gwiazdkowe żniwa
Grudzień to najważniejszy miesiąc dla większości firm handlowych. Kilka przedświątecznych tygodni zadecyduje o wynikach całego roku. Nic więc dziwnego, że o nadchodzących dniach Bożego Narodzenia, prezentach i świątecznych ozdobach handlowcy zaczynają nam przypominać coraz wcześniej. Już w połowie listopada dekorują i odpowiednio zaopatrują sklepy, choć pełnia handlowego sezonu świątecznego to wciąż grudzień. W promocyjnych gazetkach wcześniej pojawia się oferta gwiazdkowych prezentów, a w reklamach zaczyna się inwazja świętych Mikołajów, zachęcających do atrakcyjnych zakupów.
Branżowy miesięcznik "Handel" ocenia, że świąteczna sprzedaż często stanowi 60 proc. całorocznych obrotów detalistów, hurtowników i producentów. Jest szczególnie ważnym okresem dla przemysłu i handlu spożywczego, dla producentów i sprzedawców gier i zabawek, kosmetyków, książek, płyt i luksusowych drobiazgów, które najczęściej trafiają pod choinki.
Do ostatniego klienta
Aby w pełni wykorzystać świąteczną gotowość klienta do większych wydatków, w grudniu większość sklepów wydłuża godziny otwarcia a coraz więcej z nich pracuje także w niedziele. W 32 domach towarowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta