"Bezpieczniejsze" szaleństwo
Amortyzacja w rowerach górskich
"Bezpieczniejsze" szaleństwo
Rower górski najczęściej kojarzy nam się z masywną ramą, grubymi oponami i dużą liczbą przełożeń. Nie są to jednak kryteria ostatecznie decydujące o tym, czy ma on służyć do celu, który wskazuje sama nazwa -- jazdy po górach. Większość rozwiązań technicznych zapewniających w miarę bezpieczne zjeżdżanie ze stromych, skalistych ścieżek, sprowadza się do odpowiedniej amortyzacji pojazdu. Jest on narażony na ogromne obciążenia mechaniczne, stąd usprawnienia w kierunku ich ograniczenia dotyczą wielu jego elementów.
Budowa ramy
Ramy rowerów górskich konstruowane są z wielu materiałów, np. różnej wytrzymałości stopów stali, aluminium, tytanu czy odpowiednio obrabianych włókien kompozytowych. Ich najważniejszą cechą, obok wagi jest stopień pochłaniania drgań. Odpowiednio ukształtowany przekrój (owalny, kroplowy) lekkiej ramy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta