Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

"Bezpieczniejsze" szaleństwo

13 sierpnia 1994 | Nauka i Technika | MJ

Amortyzacja w rowerach górskich

"Bezpieczniejsze" szaleństwo

Rower górski najczęściej kojarzy nam się z masywną ramą, grubymi oponami i dużą liczbą przełożeń. Nie są to jednak kryteria ostatecznie decydujące o tym, czy ma on służyć do celu, który wskazuje sama nazwa -- jazdy po górach. Większość rozwiązań technicznych zapewniających w miarę bezpieczne zjeżdżanie ze stromych, skalistych ścieżek, sprowadza się do odpowiedniej amortyzacji pojazdu. Jest on narażony na ogromne obciążenia mechaniczne, stąd usprawnienia w kierunku ich ograniczenia dotyczą wielu jego elementów.

Budowa ramy

Ramy rowerów górskich konstruowane są z wielu materiałów, np. różnej wytrzymałości stopów stali, aluminium, tytanu czy odpowiednio obrabianych włókien kompozytowych. Ich najważniejszą cechą, obok wagi jest stopień pochłaniania drgań. Odpowiednio ukształtowany przekrój (owalny, kroplowy) lekkiej ramy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 243

Spis treści
Zamów abonament