Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocje są dopuszczalne, jeśli nie są fikcyjne

15 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków

Firma może sprzedać towar bez zysku. Musi jednak przestrzegać pewnych ograniczeń.

Bywają sytuacje, a kryzys jest jedną z nich, że firmy są zmuszone sprzedawać swoje produkty po kosztach lub nawet poniżej. Ta praktyka w niektórych przypadkach może się jednak okazać nielegalna. Kiedy tak się stanie? Przepisy jako czyn nieuczciwej konkurencji kwalifikują utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców.

Można jednak sprzedawać produkty poniżej kosztów w ramach wyprzedaży posezonowej (dwa razy w roku na koniec sezonu), ze względu na upływający termin przydatności do spożycia lub datę minimalnej trwałości, a także w razie likwidacji obiektu handlowego. Wtedy jest to legalne.

j.d.

Brak okładki

Wydanie: 8293

Spis treści
Zamów abonament