Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Za brak czystości w pokoju sprzątaczka może dostać upomnienie

15 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Sylwia Gortyńska
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Rzeczpospolita

Obowiązkiem hotelarza jest zapewnienie swoim gościom bezpieczeństwa w pokojach, restauracjach, na korytarzach, ale i poza budynkiem – na przynależnym terenie. Zdarza się jednak, że gość zatruje się posiłkiem albo poślizgnie na źle umytej posadzce lub nie dostanie na czas klucza do pokoju

Idealne wakacje czasem to tylko marzenie, i to nie za sprawą pogody. Także sam pobyt w hotelu nie zawsze jest udany. Zdarza się, że standard usług nie jest taki, jak tego oczekiwał klient. Innym razem humor i nerwy psuje kradzież bagażu albo wizyta u lekarza po zjedzeniu nieświeżej kolacji. W efekcie hotel traci renomę. Ale na tym nie koniec. Za straty poniesione przez klienta przyjdzie mu także zapłacić. Co gdy tak naprawdę winą za uszczerbek w mieniu gościa można obarczyć konkretnego pracownika hotelu? Kto wtedy odpowiada – hotelarz będący pracodawcą czy osobiście osoba przez niego zatrudniona? I do tego w jakim zakresie? Spróbujmy to wyjaśnić.

Chroniony jest gość

Hotel jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa pobytu swoim gościom. Czyli komu? Uznać za nich należy osoby, które zawarły lub zamierzają zawrzeć umowę hotelową i w związku z tym wnoszą do obiektu swoje rzeczy. Kodeks cywilny za gościa uznaje osobę korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu. Tak wynika z jego art. 846 § 1. Uwaga! Taka zaostrzona odpowiedzialność hotelarza nie rozciąga się na rzeczy wniesione przez osoby będące np. prywatnymi gośćmi hotelarza lub jego personelu. One bowiem nie korzystają z jego usług. Statusu gościa hotelu nie posiadają też osoby korzystające z baru, kawiarni, restauracji czy kasyna mieszczącego się na terenie hotelu.

Jak zatem chroniony jest gość hotelowy? Może on liczyć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 8293

Spis treści
Zamów abonament