Kiedy sprzedawca musi przyjąć od klienta towar z powrotem lub obniżyć jego cenę
Jeżeli produkt jest zgodny z umową, przedsiębiorca nie ma obowiązku zaakceptowania zwrotu. Jednak są od tego wyjątki, gdy sprzedaż została dokonana poza lokalem firmy lub na odległość
Podstawowe zasady związane z reklamacją wadliwego towaru określają przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.).
Prawo do reklamacji pojawia się wtedy, gdy stwierdzona zostanie niezgodność towaru z umową. Innymi słowy okaże się, że nie nadaje się on do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany (kalkulator w ogóle nie podaje wyników obliczeń) lub jego właściwości nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta