Telewizja zamknęła rok na plusie
Prym wciąż wiodą największe stacje, ale wpływy reklamowe małych kanałów tematycznych wzrosły aż o połowę
Choć największe ogólnotematyczne stacje telewizyjne zamknęły ten rok dalszym spadkiem udziałów w ogólnopolskiej widowni (łączny udział TVP 1, TVP 2, TVN i TV Puls w tejże wyniósł w 2010 roku 62,89 proc., podczas gdy rok wcześniej 67,01 proc. – wynika z najnowszych danych instytutu Nielsen Audience Measurement), ich wpływy wzrosły.
TVN zarobił najwięcej
Liderem przychodów reklamowych był TVN z przychodami na poziomie 3,1 miliarda złotych (wzrost o 12 proc. w porównaniu z rokiem 2009). Za nim uplasował się Polsat z 2,9 mld wpływów (wzrost o 12,9 proc.), potem TVP 1 i TVP 2 z odpowiednio – ok. 2,3 mld zł oraz ok. 1,5 mld zł z reklam. Podawane przez NAM dane są tzw. danymi cennikowymi, co oznacza, że nie uwzględniają rabatów, jakich telewizje udzielają swoim klientom. Zdaniem Piotra Bieńko, dyrektora zarządzającego domu mediowego Mediasense, na czysto wpływy stacji z reklam także wzrosły, choć na pewno nie o tyle. – Do wyższych cennikowych przychodów przyczyniły się podwyżki, które były na rynku widoczne. Wszystkie stacje sprzedały jednak także w minionym roku najwięcej ratingów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta