Swingi rozpadają się zimą
Tramwaje Swing za 1,5 mld zł miały poprawić wizerunek stolicy. Tymczasem masowo odpadają od nich osłony na koła. Wtedy tramwaj robi się głośniejszy i brzydszy. Producent ma wymienić elementy we wszystkich pojazdach.
Te tramwaje wyglądają na ulicach świetnie, ale odpadają od nich fragmenty karoserii. Jak tak dalej pójdzie, niskopodłogowce rozpadną się jeszcze przed Euro 2012 – zaalarmował nas Maciej Romanowski, który przysłał zrobione komórką zdjęcie „zdekompletowanego” swinga przy ul. Okopowej.
Nie wyje, lecz pęka
Po ulicach jeździ 35 swingów. Tramwaje Warszawskie niskopodłogowców 120Na zamówiły w bydgoskich zakładach PESA w sumie 186. Zapłacą za nie 1,5 mld zł. Pierwsze pojazdy trafiły do stolicy w połowie ubiegłego roku, a już jeżdżą bez tzw. osłon wózków napędowych. TW masowo więc odsyłają je do producenta, bo osłony pękają i odpadają.
Jak usłyszeliśmy w Tramwajach Warszawskich, wagony są zbyt „rozbudowane na dole”. W porównaniu z poprzednią generacją tramwajów 120N (15 takich jeździ w Al. Jerozolimskich) w nowych pojazdach osłony zostały powiększone. To celowy zabieg konstrukcyjny, dzięki któremu hałas ma być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta