Maszyniści na wymarciu
Wkrótce na długich trasach zabraknie maszynistów – alarmują kolejowi związkowcy. Średni wiek pracujących przekracza 50 lat. Odchodzą na emeryturę albo do Kolei Mazowieckich i SKM. InterCity już szuka 80.
Pięciu maszynistów z PKP InterCity już złożyło podania o przyjęcie do pracy – mówi Tadeusz Płoński ze stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej.
– To doświadczeni ludzie, którzy nie muszą przechodzić kosztownego szkolenia. Gdy nasze pociągi zaczną jeździć na lotnisko, z otwartymi ramionami przyjmiemy kolejnych 15 – zapowiada.
Koleje Mazowieckie zatrudniły dziesięciu pomocników maszynistów z InterCity. – Dobry pomocnik bardzo szybko jest w stanie podejść do egzaminu na maszynistę bez kosztownego szkolenia – wyjaśnia Donata Nowakowska, rzeczniczka KM.
Szkolenie maszynisty trwa od 18 do 24 miesięcy. W tym czasie przewoźnik musi płacić kandydatowi pensję, nie mając z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta