Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W kasie hipermarketu trzeba być twardym

29 marca 2011 | Prawo | Tomasz Zalewski

Przepisy prawa pracy nie dają ochrony przed agresją osób trzecich. Inspekcja uważa, że relacje pracownik – klient to ważna część zatrudnienia

W ubiegłym tygodniu po kilkunastu miesiącach negocjacji związki zawodowe i organizacje pracodawców podpisały wspólną deklarację partnerów społecznych dotyczącą nękania i przemocy w miejscu pracy. Jest więc szansa na ograniczenie agresji ze strony klientów, petentów czy pacjentów.

– Problemem jest  efektywność  oceny  ryzyka zawodowego. Strona związkowa wskazywała, że w praktyce  np. stres  czy narażenie na przemoc, w tym przemoc werbalną ze strony osób trzecich nie są brane przez pracodawcę pod uwagę, gdy  dokonuje oceny ryzyka zawodowego – mówi Barbara Surdykowska, ekspert NSZZ „Solidarność".

56 proc. pracownic codziennie albo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8889

Spis treści
Zamów abonament