W kasie hipermarketu trzeba być twardym
Przepisy prawa pracy nie dają ochrony przed agresją osób trzecich. Inspekcja uważa, że relacje pracownik – klient to ważna część zatrudnienia
W ubiegłym tygodniu po kilkunastu miesiącach negocjacji związki zawodowe i organizacje pracodawców podpisały wspólną deklarację partnerów społecznych dotyczącą nękania i przemocy w miejscu pracy. Jest więc szansa na ograniczenie agresji ze strony klientów, petentów czy pacjentów.
– Problemem jest efektywność oceny ryzyka zawodowego. Strona związkowa wskazywała, że w praktyce np. stres czy narażenie na przemoc, w tym przemoc werbalną ze strony osób trzecich nie są brane przez pracodawcę pod uwagę, gdy dokonuje oceny ryzyka zawodowego – mówi Barbara Surdykowska, ekspert NSZZ „Solidarność".
56 proc. pracownic codziennie albo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta