Fiskus nie może decydować o strategii motywacyjnej firmy
Przedsiębiorca ma swobodę określania sposobów motywacji kontrahentów. Jeśli wybrał premię pieniężną, organ podatkowy nie może uznać jej za rabat i żądać obniżenia podstawy opodatkowania VAT
Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił skargę kasacyjną spółki, która nie zgadzała się z podatkową oceną jej systemu motywacyjnego. NSA potwierdził, że premie pieniężne dla klientów nie są rabatami i nie wymagają obniżenia podstawy opodatkowania VAT.
– Sens ekonomiczny premii pieniężnych i rabatu jest taki sam, ale ich sens prawny jest różny – tłumaczył sędzia NSA Janusz Zubrzycki. Premia to nagroda za satysfakcjonującą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta