Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fiskus nie może decydować o strategii motywacyjnej firmy

29 marca 2011 | Prawo | Aleksandra Tarka

Przedsiębiorca ma swobodę określania sposobów motywacji kontrahentów. Jeśli wybrał premię pieniężną, organ podatkowy nie może uznać jej za rabat i żądać obniżenia podstawy opodatkowania VAT

Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił skargę kasacyjną spółki, która nie zgadzała się z podatkową oceną jej systemu motywacyjnego. NSA potwierdził, że  premie pieniężne dla klientów nie są rabatami i nie wymagają  obniżenia podstawy opodatkowania VAT.

– Sens ekonomiczny premii pieniężnych i rabatu jest taki sam, ale ich sens prawny jest różny – tłumaczył sędzia NSA Janusz Zubrzycki. Premia to nagroda za satysfakcjonującą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8889

Spis treści
Zamów abonament