Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama dźwignią handlu, ale nie każda

23 sierpnia 2011 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Promowanie własnych produktów lub usług jest prawem każdego przedsiębiorcy. Trzeba jednak przestrzegać zasady, że ogłoszenia nie mogą zawierać danych wprowadzających w błąd

Są jeszcze przedsiębiorcy, którzy uważają, że dobry produkt sam się obroni na rynku. Jednak większość zdaje sobie sprawę, że dobra kampania promocyjna i reklamowa może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży a tym samym odniesienia sukcesu.

Warto jednak pamiętać, że prowadzenie akcji promocyjnych i reklamowych oraz konkursów mających zwiększyć obroty musi być zgodne z prawem. Także w tym zakresie istnieją bowiem przepisy.

Podstawowy wymóg jest taki, że reklama nie może wprowadzać w błąd. Jeśli firma złamie ten zakaz, to zamiast osiągać dodatkowe zyski z większej sprzedaży, może być zmuszona do zakończenia kampanii i zapłaty kary.

Zbiorowe interesy

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 ze zm.) zakazane jest stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Zgodnie z art. 24 ust. 2 przez taką praktykę rozumie się godzące w te interesy bezprawne działanie przedsiębiorcy, w szczególności:

- stosowanie postanowień wzorców umowy, które zostały wpisane do rejestru postanowień uznanych za niedozwolone,

- naruszanie obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji,

- nieuczciwe praktyki rynkowe lub czyny nieuczciwej konkurencji.

Jak wynika z tego przepisu, aby postawić przedsiębiorcy zarzut, muszą być łącznie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9011

Spis treści
Zamów abonament