Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marketingowe wsparcie sprzedaży może być tańsze

15 listopada 2011 | Prawo i praktyka | Robert Trzonkowski Piotr Gaczyński

Firmom opłaca się zlecić zorganizowanie całego programu lojalnościowego agencji reklamowej. Dzięki temu, że to ona będzie kupować nagrody dla klientów i je wydawać, można ograniczyć obciążenia VAT

Od kilku miesięcy obowiązuje nowelizacja ustawy o VAT, która zmieniła zasady opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.

Nowe brzmienie jej art. 7 wprowadziło opodatkowanie każdego nieodpłatnego wydania towaru (innego niż prezent o małej wartości lub próbka) niezależnie od związku takiej czynności z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą.

Co to są prezenty małej wartości

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

1) o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

2) których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, to jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Można przypuszczać, że niekorzystna zmiana przepisów spowoduje, że podatnicy będą dążyć do optymalizacji swoich rozliczeń.

Usługi agencji reklamowych

Nowe regulacje oznaczają m.in., że podatnicy organizujący akcje marketingowe są zobowiązani odprowadzić VAT od każdego niemal wydanego towaru (nagrody, gadżetu,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9081

Wydanie: 9081

Spis treści
Zamów abonament