Marketingowe wsparcie sprzedaży może być tańsze
Firmom opłaca się zlecić zorganizowanie całego programu lojalnościowego agencji reklamowej. Dzięki temu, że to ona będzie kupować nagrody dla klientów i je wydawać, można ograniczyć obciążenia VAT
Od kilku miesięcy obowiązuje nowelizacja ustawy o VAT, która zmieniła zasady opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.
Nowe brzmienie jej art. 7 wprowadziło opodatkowanie każdego nieodpłatnego wydania towaru (innego niż prezent o małej wartości lub próbka) niezależnie od związku takiej czynności z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą.
Co to są prezenty małej wartości
Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:
1) o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
2) których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, to jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.
Można przypuszczać, że niekorzystna zmiana przepisów spowoduje, że podatnicy będą dążyć do optymalizacji swoich rozliczeń.
Usługi agencji reklamowych
Nowe regulacje oznaczają m.in., że podatnicy organizujący akcje marketingowe są zobowiązani odprowadzić VAT od każdego niemal wydanego towaru (nagrody, gadżetu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta