Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Korzyści z renomy znanej marki

15 listopada 2011 | Prawo i praktyka

Przedsiębiorca nie może upodobniać swojego oznaczenia do popularnego, cudzego znaku

Nie wolno rejestrować oznaczeń nawiązujących do cudzych znaków renomowanych w celu wywołania efektu zainteresowania konsumentów – wynika z niedawnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (VI SA/Wa 211/11).

Wiarygodne dowody

Toczące się przed sądem postępowanie dotyczyło wniosku Soremartec SA, producenta znanych pralinek kokosowych, oznaczonych znakiem towarowym  Raffaello. Soremartec sprzeciwił się rejestracji przez Toruńskie Piwnice Win Vinpol  sp. z o.o. znaku słowno-graficznego Raffaello Spumante Dolce Sweet Spumante Qualita Soperiore dla win i napojów alkoholowych.

Sporny znak był jego zdaniem podobny do jego renomowanego oznaczenia  Raffaello  zarówno poprzez dominujący element słowny, jak również w warstwie wizualnej. Wnioskodawca wskazywał na ten sam krój czcionki dla wyrazu „Raffaello” i wykorzystanie jasnej kolorystyki nawiązującej do opakowań pralinek. Urząd Patentowy zgodził się z tymi argumentami i unieważnił sporny znak.

W wyroku sąd administracyjny podtrzymał decyzję urzędu o unieważnieniu prawa. Kluczowa dla sprawy była ochrona...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9081

Wydanie: 9081

Spis treści
Zamów abonament