Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W sieci nie ma nic za darmo

15 listopada 2011 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
źródło: Archiwum

Alain Heureux, prezes IAB Europe, organizacji zrzeszającej firmy działające w sieci w Europie

Rz: Nie za późno bierzemy się do regulowania Internetu?

Alain Heureux: Być może zbyt wolno działaliśmy w latach 1996 – 2001, kiedy branża zajmowała się głównie organizowaniem kongresów, seminariów, czyli promowaniem sieci, a nie debatą nad ochroną firm i praw w sieci. Potem zaskoczyła nas bańka internetowa i branża musiała walczyć o przetrwanie. W USA, ale i w Europie zaczęto wtedy zauważać, że trzeba zacząć więcej uwagi poświęcać ochronie w sieci, a organizacje, jak nasza, mogą być bardzo użyteczne. Nowe podejście zaczęło być widoczne w latach 2005 – 2006, gdy Vivianne Reading (wówczas komisarz UE ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów – red.) zaczęła się niepokoić przejęciem DoubleClick przez Google'a.

A dlaczego?

Potencjał danych, jakie wspólnie są w stanie uzyskać te firmy, pozwala na całkiem konkretny opis tego, kim są internauci. Wtedy zdecydowaliśmy w Europie, że trzeba zacząć nad tym pracować. W międzyczasie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9081

Wydanie: 9081

Spis treści
Zamów abonament