Wynajem aut staje się atrakcyjny
W czasie kryzysu część przedsiębiorstw decyduje się na dłuższą eksploatację samochodów
Blisko 42 proc. odpowiedzialnych za firmowe auta menedżerów polskich firm prognozuje zwiększenie swojej floty w ciągu najbliższych trzech lat – wynika z badania Corporate Vehicle Observatory (CVO). To lepszy wynik od prognoz w innych krajach UE, gdzie wzrost firmowych flot zakłada 25 proc. badanych.
Rośnie zarazem liczba przedsiębiorstw, które nie chcą kupować samochodów, tylko wolą je wypożyczać. Gdy bowiem sprzedaż nowych aut na polskim rynku systematycznie się kurczy, firmowe floty, oparte na różnych formach wynajmu, całkiem szybko się powiększają. Według raportu firmy badawczej Keralla Research w połowie ubiegłego mocno kryzysowego roku rynek długoterminowego wynajmu aut zwiększył się w porównaniu z podobnym okresem rok wcześniej o 7 proc. – W zaledwie sześć miesięcy oferenci pozyskali więc ponad 7 tys. pojazdów, a liczba klientów, którzy przekonali się do outsourcingu flot, wyniosła 16 tys. – informuje dyrektor Keralla Research Katarzyna Pydych.
Firmy z branży CFM coraz częściej tworzą ofertę dla mniejszych przedsiębiorstw, użytkujących 20 – 30 samochodów. – Zarówno przedsiębiorcy, jak i firmy sektora CFM widzą, że takie rozwiązanie jest po prostu wygodniejsze. Co prawda jest droższe, ale za to zapewnia pełną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta