Zgoda na e-fakturowanie może być wyrażona przez telefon
Akceptacja e-faktur przez kontrahenta może mieć zarówno formę pisemną, jak i elektroniczną. Przepisy podatkowe nie precyzują jednak, jak miałaby wyglądać ta ostatnia
Wątpliwości podatnika w tej sprawie rozwiała interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie z 17 listopada 2011 r. (IPPP2/443-998/11-2/KAN). Zwróciła się o nią spółka świadcząca usługi telekomunikacyjne (telefonii stacjonarnej oraz dostępu do sieci Internet). Planowała uzyskać akceptację klientów w formie elektronicznej za pomocą systemu IVR, umożliwiającego interaktywną obsługę osoby dzwoniącej.
Wystarczy nacisnąć klawisz
Abonent dzwoniłby pod numer infolinii. Gdyby wyraził zgodę na wystawienie e-faktury, konsultant przełączałyby go do systemu IVR w celu potwierdzenia wybranej formy fakturowania. Możliwe byłoby też bezpośrednie wyrażenie zgody abonenta na otrzymywanie e-faktur, poprzez łączenie się z system IVR z pominięciem konsultanta. W pierwszej kolejności następowałaby weryfikacja tożsamości użytkownika (przez podanie unikalnych dla danego abonenta danych)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta