Nie wyrzucaj druków po pięciu latach
Płatnik może pożałować, że postąpił zgodnie z ustawą i wyrzucił dokumenty ubezpieczeniowe po pięciu latach. Lepiej je trzymać przynajmniej tyle, ile trwa okres przedawnienia należności z tytułu składek
W trakcie prowadzenia działalności gospodarczej płatnik składek tworzy wiele dokumentów związanych z ubezpieczeniami społecznymi. W razie sporów między ZUS a płatnikiem posiadane przez płatnika kopie dokumentów stanowią dowód w postępowaniu. Dlatego też płatnik składek ma obowiązek przechowywania dokumentów ubezpieczeniowych.
Zgodnie z ustawą z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. DzU z 2009 r. nr 205, poz. 1585 ze zm.), dalej ustawa o sus, okresy przechowywania dokumentów są zróżnicowane w zależności od kategorii, do której...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta