Wydatków na promocję inwestycji nie amortyzujemy
Koszty promocji projektu nie są bezpośrednio związane z wytworzeniem środka trwałego i nie będą zwiększały jego wartości
Tak stwierdziła Izba Skarbowa w Łodzi w interpretacji z 7 grudnia 2011 r. (IPTP- -B3/423-227/11-2/KJ). Spółka pytała, czy koszty promocji projektu współfinansowanego środkami UE Funduszu Spójności powiększają wartość początkową wytwarzanego środka trwałego.
Realizowała projekt dofinansowany w 85 proc. ze środków unijnych, obejmujący rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków, zakup urządzenia ssąco-płuczącego oraz budowę sieci kanalizacji sanitarnej.
Dodatkowo umowa o dofinansowanie zobowiązywała spółkę do informowania opinii publicznej o fakcie jego otrzymania. W ramach tej umowy poniosła ona koszty promocji projektu: tablic informacyjnych i pamiątkowych, ogłoszeń prasowych promujących projekt oraz organizacji konferencji informujących o projekcie.
Zdaniem spółki wydatki te należy traktować jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta